Přejít na hlavní obsah Přeskočit na vyhledávání Přeskočit na hlavní navigaci
Sustainability

Udržitelnost ve WEICONu

Chemikálie a udržitelnost –
je to vůbec možné?

Naše mezinárodně působící rodinná firma vyrábí chemické produkty již více než 70 let. Díky našim lepidlům a těsnicím materiálům, které se používají ve výrobě, při opravách, údržbě a servisu, udržujeme průmysl v chodu po celém světě. Nevyhnutelně a oprávněně však vyvstává otázka: můžeme jako chemická společnost vůbec jednat udržitelně?

Naše odpověď na tuto otázku je rozhodně ano. Každá společnost má dnes povinnost důkladně se zabývat otázkou udržitelnosti. A každá společnost také může v rámci svých možností přijmout opatření, která umožní budoucím generacím žít v lepší budoucnosti.

Na této stránce vám vysvětlíme, jak ve WEICONu řešíme téma udržitelnosti. Prozradíme, jaká malá i velká opatření jsme přijali, abychom dnes fungovali rozvážně, a jak iniciujeme nový vývoj, který pomůže utvářet budoucnost plnou naděje.

ann-katrin-weidling-weicon
„Každá společnost, která si v dnešní době stále myslí, že se jí otázka udržitelnosti netýká, nepochopila, o co jde.“

ANN-KATRIN WEIDLING, GENERÁLNÍ ŘEDITELKA SPOLEČNOSTI WEICON

Co děláme

CO2-Kreislauf-Kompensieren-Reduzieren-Vermeiden

Úspora a snížení emisí CO2

Kompenzovat CO2 je sice hezké, ale v boji proti změně klimatu to nestačí! Proto by kompenzace měla být vždy doprovázena opatřeními na úsporu a snížení emisí CO2. Především to znamená kriticky uvažovat o našich stávajících procesech a iniciovat změny ve WEICONu – ve velkém i malém měřítku.

Příliš mnoho teorie? Zde je několik konkrétních příkladů:


solarenergie-weicon

Odpovědné využívání energie

Abychom přispěli k přechodu na zelenou energii, spoléháme se od začátku roku 2022 v naší centrále v Münsteru výhradně na zelenou elektřinu. Kromě toho byly na značnou část našich budov nainstalovány fotovoltaické systémy.

Když jde o úsporu energie, i malé změny mohou mít velký význam: například jsme nahradili řadu zářivek LED diodami, výrazně jsme snížili počet hodin venkovního osvětlení a intenzitu různých vnitřních světel a trvalé osvětlení v našem skladu nářadí jsme nahradili detektory pohybu.

weicon-tools-kartonagen

Karton místo plastu

Blistrové obaly jsou u WEICONu minulostí! Od začátku roku 2020 má naše nářadí recyklovatelný vnější obal. Tímto způsobem jsme účinně omezili používání plastů – snížili jsme jejich spotřebu o šest tun ročně.

e-mobilitaet-fahrrad-leasing-weicon

Leasing jízdních kol & e-mobilita

Co je výraznou příčinou vysokých emisí CO2? Přesně tak, každý den jezdíme do práce autem. Díky naší nabídce průjčování jízdních kol mohou naši zaměstnanci jezdit do práce bez znečištění. Kolegové, kteří bydlí daleko, jsou samozřejmě stále závislí na svém autě, ale mnoho lidí z Münsteru dojíždí na kole.

Prozkoumali jsme také téma e-mobility a nově jsme v naší centrále instalovali 15 stanic pro e-dobíjení. Kromě toho v Německu stále častěji používáme ve svém vozovém parku elektrické pohony.
nachhaltige-abisolierwerkzeuge-weicon

Udržitelná řada nářadí

V naší řadě nářadí Green Line jsme zcela upustili od používání běžných plastů. Místo toho používáme biopolymer, což je bioplast.

Nástroje jsou vyrobeny až z 97 % z obnovitelných a přírodních surovin a jsou z velké části vyráběny bez použití omezeného zdroje, kterým je ropa.
Green Line se vyrábí v Německu.
digitalisierung-arbeitsprozesse-weicon

Digitalizace místo stohů papíru

V německých kancelářích se denně vytiskne v průměru 18,7 listů papíru na osobu (zdroj: Papierlos Arbeiten Monitor 2020 – Fellow Digitals). Mnoho společností si však již uvědomilo, že digitalizace procesů může výrazně snížit spotřebu papíru. V této oblasti jsme již přijali některá opatření a například jsme zavedli bezpapírovou evidenci faktur nebo digitalizovali procesy ve skladu a při expedici.

I přes tyto úspory jsme si vědomi, že v důsledku rostoucího online obchodu je spotřeba přepravních krabic stále vyšší, čemuž se nelze vyhnout. Na rozdíl od těžkých papírových šanonů
regenwasser-sammeln-zisterne

Sběr dešťové vody

Voda je vzácná. Proto jsme nechali nainstalovat podzemní nádrž na dešťovou vodu, která pojme až 30 000 litrů a slouží k zavlažování venkovních prostor. Kromě shromažďování a skladování vody se samozřejmě snažíme co nejvíce snížit její spotřebu, například instalací speciálních perlátorů pro úsporu vody.

nachhaltigkeit-weicon-massnahmen

I malé kroky mají význam

To, co platí pro soukromé osoby, platí i pro firmy: i malé změny v chování mohou přispět k ochraně životního prostředí. Pro nás to zahrnuje například přechod z baterií na dobíjecí baterie do klávesnice a myši, mléko na kávu ve džbánech místo v plastových nádobách, nebo přechod na papírové ručníky s certifikátem FSC. Tyto drobnosti se mohou zdát banální, ale snižují množství odpadu. Někdy se na věci stačí podívat trochu důkladněji, abyste i s malým úsilím dokázali něco změnit.

spenden-soziale-projekte

Sbohem reklamním materiálům

Propisky, klíčenky a čokolády na Vánoce. Před několika lety jsme přestali naše zákazníky těmito reklamními dárky zasypávat. Ne proto, že bychom naše zákazníky neměli rádi, ale proto, že věříme, že se zdroji naší planety můžeme zacházet zodpovědněji a že peníze, které utratíme za takové „drobnosti“, můžeme lépe investovat do sociálních projektů.

Společnost Ökoprofit

Mimochodem, mnoho našich malých i velkých opatření, ale také mnoho našich nápadů do budoucna, vzniklo na základě projektu Ökoprofit. Ökoprofit je celostátní projekt spolupráce, který poskytuje informace a odborné znalosti na podporu podniků při snižování provozních nákladů prostřednictvím opatření na ochranu životního prostředí a klimatu. Tím se chrání přírodní zdroje a šetří CO2. V roce 2019/20 jsme se projektu úspěšně zúčastnili.


FZ_siegel_kn_unternehmen
CO2-Kreislauf-Kompensieren-Reduzieren-Vermeiden

Udržitelnost: holistický pohled

Činnosti se musí řídit zásadou udržitelnosti a holistickým přístupem. Co to znamená? Udržitelnost je založena na třech důležitých pilířích: environmentálním, ekonomickém a sociálním dopadu. Pomocí těchto pilířů mohou společnosti stanovit pokyny pro udržitelnou činnost. Jejich cílem je zajistit a zlepšit environmentální, ekonomickou a sociální výkonnost společností.

WE Care Zpráva o udržitelnosti

S potěšením vám představujeme naši Zprávu o udržitelnosti 2024.


WEICON Nachhaltigkeitsbericht

Stáhnout zde

Sociální rozměr


Udržitelnost zahrnuje mnohem více než jen plnění environmentálních cílů. Jedním ze tří pilířů jsou sociální hlediska (vedle environmentálních a ekonomických). Od roku 2017 podporujeme charitativní organizace po celém světě, včetně organizací, které vedou kampaně za životní prostředí a dobré životní podmínky lidí i zvířat. Naši zaměstnanci rozhodují o tom, které organizace podpoříme svými dary.
lichtstrahl-uganda-sponsor-weicon

Uhlíková neutralita


Naše centrála v Německu je uhlíkově neutrální – ale co to přesně znamená?

Obecně platí, že společnost je považována za uhlíkově neutrální, pokud všechny emise nebo skleníkové plyny, které produkuje, jsou kompenzovány certifikovanou společností pro kompenzaci uhlíku.

Chápeme, že dobrovolná kompenzace nevyhnutelných emisí má zásadní význam pro řešení změny klimatu. Z tohoto důvodu společnost Fokus Zukunft GmbH & Co KG vypočítala dopad na klima svého sídla v Německu podle standardu GHG. Potřebné údaje pro výpočet jsme poskytli předem. Nákupem certifikátů na ochranu klimatu pro roky 2022 a 2023 kompenzujeme emise skleníkových plynů, které produkujeme. Těmito certifikáty podporujeme projekt vodní elektrárny v Türkiye, který byl certifikován pod vedením VERRA na základě Verified Carbon Standard.

V budoucnu bychom chtěli provádět pravidelné recertifikace, abychom mohli trvale plnit svou odpovědnost. V dlouhodobém horizontu chceme evidovat naše celosvětové emise CO2 a kompenzovat je také u všech našich dceřiných společností.

Každý, kdo chce vědět, co přesně je uhlíková stopa, které skleníkové plyny jsou zahrnuty do výpočtu nebo co se děje s certifikáty CO2 po jejich zakoupení, dostane odpovědi na tyto otázky v tomto podrobném vysvětlení.



wasserkraftprojekt


Projekt vodní elektrárny poskytuje cenově dostupnou a čistou energii, vytváří důstojná pracovní místa a hospodářský růst a přispívá k ochraně klimatu tím, že eliminuje používání fosilních paliv. Turecko jsme si vybrali z "osobních důvodů", jelikož zde máme vlastní pobočku.



Co nás čeká v budoucnosti

Udržitelná činnost není položka na seznamu úkolů, kterou si můžete v určitém okamžiku odškrtnout. Udržitelná činnost je nikdy nekončící proces.

Víme, že nejsme dokonalí. Stále existuje mnoho výzev, které musíme řešit, abychom vytvořili ještě „zelenější“ podnik.

Nemůžeme dělat zázraky a proměnit lepidlo ve sladkosti, ale neustále přezkoumáváme implementaci různých procesů udržitelnosti. V současné době například zkoumáme další energeticky účinná opatření ve stávajících budovách. To zahrnuje využití nových technologií v oblasti osvětlení, klimatizace, vytápění atd. nebo rozšíření našich fotovoltaických systémů.

Udržitelnost a environmentální řízení jsou složité a časově náročné. Proto má WEICON kolegu Henninga Voße, který je jako člen našeho manažerského týmu EHSC (Environment + Health + Safety + Compliance) zodpovědný za toto téma.

henning-voss-weicon
„I jako chemická společnost můžeme udělat mnoho pro zajištění udržitelnosti. Společně s kolegy a externími odborníky pravidelně vyhodnocujeme, co můžeme udělat co nejlépe.“

HENNING VOß, vedoucí oddělení EHSC MANAGEMENT ve společnosti WEICON

A-Z udržitelnosti

Pokud se chcete dozvědět více o udržitelnosti – ať už obecně, nebo v souvislosti s WEICONem – v našem A-Z udržitelnosti najdete spoustu informací. Vysvětlíme vám například, co je to uhlíková stopa podniku nebo co znamenají Cíle udržitelného rozvoje OSN.

Anfangen (starting)

Just start! Can you do anything wrong when it comes to climate protection? For fear of being accused of greenwashing, some companies seem paralysed and remain hesitant regarding sustainability measures despite good intentions. But if you do nothing at all for fear of doing something wrong, you are definitely doing something wrong!

Balance

Our consumption (such as energy or fuel consumption) is converted to the CO2 equivalent using emission factors. This figure is the result of the emissions balance on which our climate protection strategy is based. One tonne of methane, for example, represents 25 tonnes of CO2 equivalent.

Corporate Carbon Footprint

Together with Fokus Zukunft GmbH & Co. KG, we measured our corporate carbon footprint in Germany in 2022 based on the Greenhouse Gas Protocol. The carbon footprint is divided into Scope 1, 2 and 3. Scope 1 includes all self-generated emissions (for example, emissions generated by combustion in one’s own facilities). Scope 2 includes emissions associated with purchased energy (for example electricity). Scope 3 includes emissions from services provided by third parties and purchased preliminary services (for example business travel, paper consumption, etc.). We have tried to calculate our carbon footprint in Germany as comprehensively as possible – Scope 3 emissions can only be partially accounted for, however, as not all processes along the entire value chain are known to us or can be influenced by us.



Chemicals

Many of our products are based on chemical substances that give them their specific properties, such as high adhesive strength or an especially high resistance to weathering. We pay close attention to the numerous legal requirements for our products and analyse and evaluate them further according to our own strict standards – also with regard to environmental compatibility.

Digitalisation

Many companies have now realised that the digitalisation of processes can significantly reduce C02 emissions in many areas. We have already taken several measures to digitalise our processes. For example, we have made our invoice filing or personnel administration paperless. We have also digitised processes in the warehouse and in the shipping process and replaced many face-to-face events with digital meetings.

Employer branding

Voluntarily reducing emissions and offsetting unavoidable emissions increases awareness among our employees, suppliers and customers for the way we use resources. Positioning ourselves as a sustainable employer is an integral part of our employer branding strategy.

Fahrrad (bike)

Thanks to our bike leasing offer, our employees can make their way to work pollution-free. Of course, colleagues who live far away are still dependent on their car, but many people from Münster arrive by bike – as befits our bicycle-friendly city.

Ganzheitlich (holistic)

Those who are serious about the fight against climate change do not merely rely on offsetting CO2 through climate certificates. Only companies who take a holistic view of the three main pillars of carbon neutrality – i.e. saving, reducing and offsetting CO2 – achieve more than mere damage limitation.

Home office (remote work)

Working from home makes it unnecessary for many of our employees to travel to work by car, thus reducing the burden on the environment and, additionally, on the wallet.

International climate protection

Climate change is global, so it does not matter where in the world CO2 is offset. The Kyoto Protocol, which is binding under international law, stipulates that climate protection projects that avoid or store greenhouse gas emissions should be located where they are most economical. Many projects are therefore carried out in emerging and developing countries, where they are also intended to contribute to improving the economic, social and environmental situation.

Junges (young) team

Many young people work at WEICON. The average age at our headquarters in Germany is 37. It is no secret that sustainability is becoming increasingly important, especially for the younger generations, and often plays a role in the choice of employer. All the more reason for a company to address this issue.

Kommunikation (communication)

Do good and talk about it. Many companies do not dare to speak openly about their sustainability measures for fear of greenwashing accusations. But honest and transparent communication can help inspire other companies and encourage them to take action themselves.

Long-term

We do not purchase our carbon neutrality for marketing purposes. By means of additional C02 reduction and avoidance measures, we wish to show that we are making a long-term and serious contribution to climate protection and to a world worth living in tomorrow.

Messen (trade fairs)

We have reduced our participation in trade fairs, thus saving many flights, nights in hotels and kilometres driven by car. We have currently scaled down our presence at domestic fairs to the most important four or five ones.

Nachhaltigkeitsziele der Vereinten Nationen (United Nations Sustainable Development Goals)

The United Nations has set 17 sustainable development goals. The goals take into account all three pillars of sustainability (environmental, economic and social) and include the fight against climate change. Here you can find more information on the 17 goals With our certification as a carbon-neutral company, we support a compensation project in Türkiye that includes three of the sustainability goals.

ÖPNV (public transport)

Despite our location in an industrial area, we are directly connected to the public transport system via a nearby bus stop. In various industry associations, we repeatedly advocate, for example, that the frequency of buses be further expanded to make public transport even more attractive.

People – Planet – Profit

These terms refer to the three pillars of sustainability. With these three, equally-important pillars, companies can specify guidelines for sustainable action. The aim is to ensure and improve the environmental, economic and social performance of societies in this way.

Quality

We attach the utmost importance to quality. This means that we pay attention to both high-quality materials and the usefulness of our products. We don’t include products that are especially harmful to the environment nor products that offer no additional technical benefit in our product range.

Reducing

We are reducing our CO2 impact in many areas along the value chain. Our specific measures for CO2 reduction are explained on this page.

Spenden (donations)

We have been supporting charitable organisations around the world since 2017. Among them are associations that campaign for the environment and the welfare of people and animals. Our employees decide on which organisations to support with our donations.

Treibstoff (fuel)

Our vehicle fleet requires a large amount of petrol and diesel. That is why we are gradually converting our vehicle fleet in Germany to regenerative drives.

Umverpackungen (repackaging)

We banned plastic blister packs from our tool range at the beginning of 2020. Since then, we have been packaging our WEICON TOOLS in recyclable cardboard boxes, thus saving around six tonnes of plastic every year. Read more



Corporate values

As a company, we hold certain values that guide our everyday actions. In addition to respect, openness, solidarity, communication and reliability, we also count responsibility and sustainability among our corporate values. Responsible and sustainable action is very important to us, which is why we continue to focus our actions on sustainability in addition to the measures we have taken so far.

Vermeiden (saving)

Saving CO2 should be part of any sustainability strategy. Because even if we offset a tonne of CO2 elsewhere in the world, it remains a tonne of CO2. That is why we regularly examine and evaluate existing processes at our company to find out whether they can be optimised further in terms of sustainability.

Work-life balance

For us, sustainability also means consciously paying attention to people (human resources), starting with the people in our company. For example, we ensure that our employees benefit from a good work-life balance.

Generation X, Y and Z

When WEICON was founded in 1947, environmental issues played a minor role for many companies. We were no exception in that respect. But for the following generations Y and Z, the topic of sustainability is increasingly gaining in importance – also at WEICON. Being a millennial herself, Managing Director Ann-Katrin Weidling represents the fourth generation of our family business. It is extremely important to her that WEICON makes its own significant contribution to climate protection.



Ziele (targets)

Sustainable action is not an item on a to-do list that you can tick off at some point, but a continuous process. We never stop setting ourselves new targets to reduce our CO2 emissions wherever we can.